Photobucket

Wednesday, August 3

030811 1610

Hari ni, aku dapat tau yg mak salah sorang kawan aku meninggal dunia... Al-Fatihah buat arwah... salam takziah buat beliau dan keluarga... Semoga tabah mengahadapi saat-saat sukar di bulan yg mulia ni...


Sejak aku masuk U ni, dah ramai kawan2 aku yang kehilangan ayah atau mak mereka. Aku kagum dengan mereka, sebab mampu bertahan menghadapi saat2 sukar ni... 


Aku? aku pernah tanya kat diri aku sendiri, macam mana klau ayah atau mak dah xde nanti? Respon? Aku x rasa aku kuat untuk hadapinya. Aku x rasa aku sanggup untuk melaluinya. N kalau boleh, biar aku yang pergi dulu sebelum mereka... masih banyak jasa mereka yng belum aku balas. Masih banyak kasih sayang mereka yang belum aku balas. Masih banyak perkara yang ingin aku kongsi bersama mereka. Masih banyak benda yang ingin aku buat dengan mereka. Masih banyak kesalahan yang aku lakukan terhadap mereka. Aku ingin melihat wajah mereka sehingga ke akhir nafas hidup aku di muka bumi ni...


Aku tau dan sedar, semua yang hidup pasti akan kembali kepadaNya satu hari nanti. Kita mesti meredhai. Tapi, cakap memang senang. Memang senang nak pujuk or nasihat orang lain untuk sabar dan tabah. Tetapi, kalau kite sendiri yang berada dalam situasi tu, rasanya susah nak tenangkan hati...


No comments:

My Blog List

Pantasnya Masa Berlalu...


Make your own Countdown Clocks

✿◕ ‿ ◕✿ ❀◕ ‿ ◕❀ ❁◕ ‿ ◕❁ ✾◕ ‿ ◕✾❁◕ ‿ ◕❁❀◕ ‿ ◕❀✿◕ ‿ ◕✿ ❀◕ ‿ ◕❀ ❁◕ ‿ ◕❁ ✾◕ ‿ ◕✾