Photobucket

Tuesday, June 22

Balik kampung !!!

Walaupun dah terlambat tapi rasenye x terlambat lagi [ape aku merepek sorang2 malam2 bute ni]. Well, blog aku, sukati akula... [hahahaha]. Alkisah, 2 minggu lepas yakni 10 Jun 2010, kami sekeluarga pulang ke kampung coz ade kenduri kawin mak cik sebelah mak. But of kos la tujuan utamanya nak jumpe nenekku yang tersayang. Berabad jugakla x jumpe. UPM nyer psal...[kihkihkih]. Sape suroh buat kampus jauh2?

Cam biasela, aku drive City... [poyo -_-']. Ayah drive Unser. Macam rombongan Cik Kiah. Padahal xdela ramai sangat orangnye. barang je banyak. Beg untuk berkat majlis kawin tu je dah penuh bonet Unser tu. Hmmm... Smpai2 je trus gi rumah mak cik aku tu. Tolong ape yang patut. Tak penat ke? Nak penat pe mendenye. Dah bantai tido 2 jam pas sampai kampung. [hakhakhak]. Keesokan paginye, mak, ayah, angah ngan Suraya je yang pegi tolong2, aku ditugaskan jage bebudak kecik [Ameer ngan sepupu2 sekalian] kat kampung. Jadi nanny jap. [huhu]. Petang aku tuka tempat ngan Suraya. Malam sambung... Penat seyh... kalah pengantin camni...

12 Jun 2010... Tibela mase yang ditunggu-tunggu oleh mak cik aku dan sume Hikara... Pertambahan ahli baru dalam keluarga kami. Maknenye aku kene hafal name lebih rmai orang la ni... OH TIDAAAAKKK!!! Sedare yang dah tersedia ade pun aku x kenal semuanye, ni bertambah lagi... [isk3] Meriah la jugak. Walaupun aku dengar cam ade banyak masalah je, [biasela tu] tapi Alhamdulillah, sumenye berjalan lancar... Klau ade yang nak taula, 12 Jun ni sebenarnye tarikh lahir aku [penting ke???] haha. Rmai jugak yang wish kat hp ngan fb. Terime kasih sume [^_^]

Esoknye, 13 Jun 2010, gi Seberang Perak plak. Pak cik plak yang kawin. X pernah jumpe pun pak cik tersebut [isk3, truk btol]. Nak buat camne? aku bukan peramah orangnye [= _="] Kat sane pas makan, terase bosan, justeru, ternampak pak cik ngan adik2 sedare aku, so lepak2 ngan diorg kat rumah sebelah [sukati je ceroboh rumah orang -_-'].

Isnin, 14 Jun x gi mane2. Aiyo, bosan yang teramat. Tetibe ayah cakap, petang nanti kutip buah sawit yang bertaburan or lerai [lepas pekerja kait tandan2 sawit beberape hari lalu]. Disebabkan semangat petani yang membakar dalam diri ini [cewah], aku pun dengan pantas gi amik basikal, gloves ngan but, gi kutip buah sawit tu sorang2. Berejam jugakla dok membongkok kutip buah2 sawit tu. Nikmat btol. Tapi pastu sakit giler badan. Budak bandar la katekan. [hoho, tu la padahnye klau budak yang selalunye malas tetibe jadi rajin]. Dengan bantuan ayah, Aisyah n all, akhirnye dapatla kumpul 1 guni buah sawit. Esoknye, atok gi jual. Dapatla RM22. Hepi2... First time aku keje n dapat duit hasil keje tu.


Contoh buah sawit yang lerai [tempat yang aku kutip tu lagi mencabar, ngan rumput2 tajam, semalu, habis luke sane sini. Perkare kecik je sebenarnye tu]


RM 22 [gaji pertama, first time keje dalam hidup, huhu]

Esoknye, aku pun pulang ke istanaku dengan berat hati. Jika umur panjang dan diri ini masih berkemampuan, Teluk Intan, we will meet again someday, okey?

-Sekian-
B.S.A.L

No comments:

My Blog List

Pantasnya Masa Berlalu...


Make your own Countdown Clocks

✿◕ ‿ ◕✿ ❀◕ ‿ ◕❀ ❁◕ ‿ ◕❁ ✾◕ ‿ ◕✾❁◕ ‿ ◕❁❀◕ ‿ ◕❀✿◕ ‿ ◕✿ ❀◕ ‿ ◕❀ ❁◕ ‿ ◕❁ ✾◕ ‿ ◕✾