Photobucket

Saturday, April 16

Betul ke jalan yang aku pilih ni?
Benar ke jalan yang aku pilih ni?
Bermanfaat ke jalan yang aku pilih ni?
Ada kebaikan ke jalan yang aku pilih ni?

Macam mana kalau jalan yang aku pilih ni
Cuma sia-sia
Cuma membazir masa
X membawa apa-apa kebaikan

Tetiba rasa diri sangat x berguna...
Apa sumbangan aku terhadap agama?
Apa sumbangan aku terhadap keluarga?
Apa sumbangan aku terhadap kawan?
Apa sumbangan aku terhadap negara?
Apa sumbangan aku terhadap dunia?
Apa sumbangan aku terhadap mereka semua?

Aku takut kalau kelak
Aku menyesal dengan jalan yang aku pilih sekarang
Aku takut kalau kelak
Jalan yang aku pilih cuma sia-sia, x berguna
Aku takut kelak
Jalan yang aku pilih ni hanya akan menyusahkan orang lain
Membebankan orang lain

Bak seorang buta yang melintas jalan
Aku x tau apa yang berada di hadapan
Mungkinkah sudah berada di seberang?
Mungkinkah masih berada di tengah jalan?
Atau mungkinkah aku masih berkitar di tempat yang sama?


No comments:

My Blog List

Pantasnya Masa Berlalu...


Make your own Countdown Clocks

✿◕ ‿ ◕✿ ❀◕ ‿ ◕❀ ❁◕ ‿ ◕❁ ✾◕ ‿ ◕✾❁◕ ‿ ◕❁❀◕ ‿ ◕❀✿◕ ‿ ◕✿ ❀◕ ‿ ◕❀ ❁◕ ‿ ◕❁ ✾◕ ‿ ◕✾