Photobucket

Thursday, April 28

Huruf besar vs huruf kecil

Aku suka baca status orng kat fb. Kite bleh tau yang seseorang tu tengah marah, suka etc. Kalau kite tengok mood seseorang tu lain macam, gi tengok kat status fb dia, mesti status die pun bad mood cam tuan die. ngeh3~

Ok, maybe x de kaitan dengan ape yang bakal dibincangkan sekejap lagi. Tapi nak kaitkan jugak. Pasal huruf kecil dan huruf besar. Kalau tengah happy or mood giler2, tulisan mesti campur2 (huruf besar+huruf kecik). Kalau tang nak bagi nasihat, awal ayat huruf besar, n next huruf kecik. Macam tulis karangan masa SPM. Kalau tengah marah, tulisan sume gune huruf besar.

Personally, aku x berapa gemar nak bace status yang tulis sumenye gune huruf besar. Maybe aku sorang je kot yang macam tu. Tapi seriously, x gemar. Rasa macam, camne nak cakap eh... Macam rasa tercabar. haha~ Rase cam sakit mate nak bace. Rase cam kene marah walaupun status tu x de kene mengena ngan hidup aku. Nak je cakap, caps lock rosak ke? hmm... tp x bleh, ade jugak yg kene sembur karang. Sukati diorang la kan nak tulis gune huruf besar or kecik. Tp sukahati aku jugakla kan nak tulis kat sini... -the end-

p/s: sape suroh cipta huruf besar ngan huruf kecik. Cube tulis jawi, mane ade huruf kecik or huruf besar. Kan senang

No comments:

My Blog List

Pantasnya Masa Berlalu...


Make your own Countdown Clocks

✿◕ ‿ ◕✿ ❀◕ ‿ ◕❀ ❁◕ ‿ ◕❁ ✾◕ ‿ ◕✾❁◕ ‿ ◕❁❀◕ ‿ ◕❀✿◕ ‿ ◕✿ ❀◕ ‿ ◕❀ ❁◕ ‿ ◕❁ ✾◕ ‿ ◕✾