Photobucket

Sunday, July 3

Salah...Maaf

Bila manusia dah terlalu leka, macam2 perkara x betul yang dibuatnya. Bila manusia dah terlalu senang, macam2 perkara yang x diendahkan. Bila dah susah, baru nak berubah.

Well, nak buat macam mana, namapun manusia kan. Mesti akan buat kesilapan, sama ada dalam sedar atau x. Rasa2 boleh x jumpa seseorang yang mengaku, " aku x pernah buat salah sepanjang aku hidup". Confirm2 xde. 

Rasa2nya dalam dunia ni, siapa yang paling banyak lakukan kesalahan? 



Yup, diri sendiri... itulah manusia yang paling banyak lakukan kesilapan. X payah nak cari orang lain. 

Kalau masing2 tau kekurangan diri sendiri, alangkah bahagianya dunia ni. Tapi, jangan mimpi di siang hari. Kembalilah ke dunia realiti.


Biasalah, kalau orang buat kesalahan, minta maaf adalah perkara pertama yang dituturkan. Walaupun simple, tapi bawa banyak erti. Perkataan maaf tu ibarat ubat yang sangat mujarab. Walaupun x semua kesalahan dapat diselesaikan dengan hanya meminta maaf, tapi sekurang-kurangnya dapat menyejukkan hati. 


Namun, x semua manusia senang dalam menuturkan perkataan "MAAF". Hmm... 

AkU?

Lama dah aku hidup. Mungkin x selama orang lain. 
Banyak dah orang yang aku jumpa. Mungkin x seramai orang lain.
Ingatkan aku kenal diri aku ni sape, tapi sebenarnya x. Kadang2 jealous tengok orang lain yang tahu kelebihan dan kelemahan diri diorang. Haha~

Selalu x sedar diri kadang-kala melampaui batas. Melukai hati orang sekeliling. Namun, aku cuba sedaya-upaya untuk menyelongkar kelemahan itu. 


Perkataan maaf tu, x konsisten. Kadang kala nak luah, tapi x terkeluar kerana aku sedar aku x layak. 
Coward kan? Haha~

No comments:

My Blog List

Pantasnya Masa Berlalu...


Make your own Countdown Clocks

✿◕ ‿ ◕✿ ❀◕ ‿ ◕❀ ❁◕ ‿ ◕❁ ✾◕ ‿ ◕✾❁◕ ‿ ◕❁❀◕ ‿ ◕❀✿◕ ‿ ◕✿ ❀◕ ‿ ◕❀ ❁◕ ‿ ◕❁ ✾◕ ‿ ◕✾