Photobucket

Sunday, June 10

A Few Facts about Me


Semua orang ada ragam dan karenah masing-masing, including me. Memang betullah kata orang, xde orang yang serupa didunia ni. Kalau dari segi penampilan , n muka, maybelah ada. But not in term of attitude.
So, ni antara facts yang aku observe sendiri terhadap diri aku. Aku rasa, perlu dilistkan supaya aku dapat memperbaiki diri, menjadi yang lebih baik.


  1. Aku cukup x suka bunyi bising. Hampir separuh usia aku, aku tinggal kat asrama. Kalau orang lain, maybelah dah biasa dengan bunyi celoteh, gelak ketawa rakan-rakan dalam asrama. Tapi bukan aku. I don't know y, rasa sangat annoying bila dengar bunyi bising especially waktu malam. N paling aku pantang, bila aku penat n nak tido ada orang bising. N bila nak dekat exam.  
  2. Aku memang jarang sikit nak senyum kat public. Hehe... x taulah kenapa walaupun tau senyum tu sedekah. 
  3. Berat mulut. YUP!! Aku memang nak ubah mende ni, tapi susah betol. Agak memilih bila nak berbicara. Bukan pilih berdasarkan appereance. Bukan jugak sebab lain. Dia automatik. Bila aku rasa aku selesa dengan orang tu, automatik, aku boleh bersembang dengan orang tu. X kisahlah orang tu dah lama aku kenal ataupun baru je kenal.
  4. Cepat marah,cepat nangis, n cepat sejuk. Kalau dengan orang yang aku kenal, boleh tahan jugak kaki sembang aku ni. But, bila aku marah n x puas hati dengan seseorang tu, aku akan suddenly senyap n x bercakap. But only to that person. Dengan orang lain, aku akan act macam biasa. Paling lama aku marah dengan someone, maybe dalam dua tiga hari je kot. Lepas tu ok dah. Siap boleh lupa lagi. Haha... Not a good attitude, hmmm...
  5. Suka tengok cerita yang touching2... haha... especially yang berkaitan dengan family. N satu tabiat aku, aku suka tengok sorang2. Tengok sorang2, feel die lain sket, n bebas nak buat apa2. Nak nangis, nak bising, nak itu, nak ini, bebas. Tapi x bermakna aku tak suka tengok apa2 cerita ramai2 sama ada dengan family or kawan. Its all depends on the mood...
  6. Aku.sangat.suka.dengan.kucing. Tapi xdelah sampai fanatik. Kalu kat kolej dulu, kebanyakan kucing yang lalu depan bilik or masuk blok aku, aku akan 'jemput' mereka masuk bilik. Hidangkan makanan, minuman, sediakan tempat tidur. Haha... Macam hotel dah. But, aku x berapa suka kucing hitam. Bukan sebab mitos, tahyul or semua yang seangkatan dengannya. Aku pun x tau kenapa. Naturally.
  7. Dikritik. Kalau aku masuk dunia hiburan, konfem awal2 lagi aku dah kene band. Haha, sebab x tahan kene kritik.Lebih-lebih lagi kalau dikritik dalam nada sinis. Rasa marah satu hal, paling aku x suka bila ada rasa benci kat orang tu. Aku maybe boleh terima teguran, but not kritikan yang tak membina. Kritikan yang buat aku rasa down, n insecure.
  8. Sudden change of plan. Cukup x suka. Boleh terima lagi kalau diberitahu awal2. But cannot tolerate kalau sudden change in a few last minutes or seconds without any backup plan. Bukan dalam hal kerjalah. Dalam percutian khususnya kalau yang melibatkan ramai orang. N need only 1 'kepala' dalam satu-satu plan. Aku x bleh btol bergerak kalau banyak sangat kepala in a plan. Serabut!!!
Hmmm... Tu je lah kot dulu. Sebenarnya bosan, x tau nak buat apa. Taip2 sambil tengok Mentor 6. Xdelah layan sangat. Tertengok plak malam ni. Final plak. Layan je lah...

No comments:

My Blog List

Pantasnya Masa Berlalu...


Make your own Countdown Clocks

✿◕ ‿ ◕✿ ❀◕ ‿ ◕❀ ❁◕ ‿ ◕❁ ✾◕ ‿ ◕✾❁◕ ‿ ◕❁❀◕ ‿ ◕❀✿◕ ‿ ◕✿ ❀◕ ‿ ◕❀ ❁◕ ‿ ◕❁ ✾◕ ‿ ◕✾