Photobucket

Saturday, August 4

Women In The Sun

Women In The Sun, 2008

Drama Korea bertajuk Women In The Sun. Aku tertengok ep 1st drama ni kat KBS bulan lepas. N then ak x ikut sangat smpailah satu hari, aku tetengok balik drama ni. Ep 11 kalau x silap.Walaupun x tengok 9 episode, tapi aku dapat tangkap cerita tu. Tentang sepasang suami isteri yang mempunyai 2 orang anak permpuan. Si kakak anat angkat, si adik anak kandung. Masa si adik berumur 5 tahun, si kakak yang berumur 12 tahun meninggalkan adiknya di sebuah stesen kereta api yang masa tu tengah crowded. Si kakak tinggalkan si adik kat stesen kereta api tu, n terus balik rumah. Pretend nothing happened. Pasangan suami isteri tadi cari anak kandung bermati-matian. Si kakak hanya mendiamkan diri. Sampailah 20 tahun kemudian, bila si adik berusaha menerangkan bahawa dialah si adik yang dicari oleh suami isteri tersebut. Tapi usaha si adik selalu dipatahkan oleh si kakak. Namun lama-kelamaan, kebenaran maik terbongkar. Tengah tunggu next episode.

Aku sangat terkesan dengan drama ni. X taulah sama ada para pelakon berlakon dengan sangat baik ataupun aku terlalu membayangkan aku berada dalam drama tu. Aku teramat bencikan si kakak, dan menyokong semua tindakan si adik. Bahkan aku rasa tindakan si adik belum cukup untuk membalas perbuatan si kakak. Harap penamatnya memuaskan.

No comments:

My Blog List

Pantasnya Masa Berlalu...


Make your own Countdown Clocks

✿◕ ‿ ◕✿ ❀◕ ‿ ◕❀ ❁◕ ‿ ◕❁ ✾◕ ‿ ◕✾❁◕ ‿ ◕❁❀◕ ‿ ◕❀✿◕ ‿ ◕✿ ❀◕ ‿ ◕❀ ❁◕ ‿ ◕❁ ✾◕ ‿ ◕✾