Photobucket

Sunday, November 14

Pasal study

Salam...


STUDY SMART NOT HARD



Ape itu mood?
Mood adalah hmm... camne nak cakap ye? Mood tu adalah satu moodlaMySpace. Mood amat penting dalam kehidupan seorang student cam aku ni terutamanya mood study. Hmm... Percaya atau x, mood study aku hanya datang sehari sebelum exam. X suke study klau mood xde coz sah-sah la ilmu tu x kan msuk otak. Tengok nota pun seksa. MySpaceTapi klau mood study tu dah datang, mau 2 hari x tido, terkurung dalam bilik dok sibok hadap buku n nota. Dasyat sunnguh...



MySpaceRmai dok jelez ngan aku coz wlaupun study last minit, still bleh skor. (poyo tahap melampau, padahal xdela hebat mane kan... haha). Rmai orang kate x elok study last minit. Memangla x elok tapi aku rase lagi x elok klau asyik pakse-pakse ilmu tu msuk otak coz, konfem-konfem nanti ade yang msuk Tg Rambutan kerana terlebih msuk ilmu.MySpace. Isk3~ Alhamdulillah setakat ni result aku xdela teruk sangat, n xdela hebat sangat. Sedang-sedang aja bak kata orang.



Disebabkan xde mood studyla, aku dok merepek kat cni. Padahal x sdar nota fisio tu belambak lagi yang perlu dijengah. . Nanti mase exam, ternganga-nganga x tau nak jawab ape. Macam exam nutrition hari tu. Baca 6-7 hours before exam. MySpace. Punyela bersungghu-sungguh study kan. Haha~ Takut x sempat. X ingat berapa tajuk, tapi pham-phamla kan. Klau dah name pun final konfemla berlambak, melimpah ruah notanya. Sehari sebelum exam, bukan nak study. Sibok ber MySpace. Hehe~ Biasela tu...


Senang je nak study ni. Korang fokus n phamkan btol-btol mase kelas, then x perlu buang banyak mase tuk study. Mende yang kite pham, kita akan ingat untuk jangka masa yang lame. MySpaceN selalunya mende yang kite hafal, tapi x paham x taula kekal sampai bile. Paling lame pun sampai mase exam je la. Lpas tu, konfem-konfemla x ingat pape dah. N klau nak study, kalau akula. Aku akan salin balik sume notes yang ade dalam satu kertas n then baru start bace n phamkan balik. Selagi x abis salin, selagi tu hati aku x tenang nak menelaah. MySpaceSure masing-masing ade care study sendiri. Jangan nak ikut orang. Orang nak study sampai lewat malam, ko pun nak ikut. Padahal kao tu bukannye jenis orang yang bleh tido lewat. Just be ur self. Biarla result x gempak mane, asalkan kite puas ngan usaha kite sendiri tanpa perlu mengikut cara orang lain. Remember study smart...

...N BE URSELF

-BSAL-





No comments:

My Blog List

Pantasnya Masa Berlalu...


Make your own Countdown Clocks

✿◕ ‿ ◕✿ ❀◕ ‿ ◕❀ ❁◕ ‿ ◕❁ ✾◕ ‿ ◕✾❁◕ ‿ ◕❁❀◕ ‿ ◕❀✿◕ ‿ ◕✿ ❀◕ ‿ ◕❀ ❁◕ ‿ ◕❁ ✾◕ ‿ ◕✾