Photobucket

Wednesday, November 10

PengganGGu...

Hujan lagi malam ni. Sejuk sampai menusuk-nusuk tulang. Malam ni x tido coz siang tadi dah tido habis-habisan. Malam ni stay up untuk study Statistik tuk final sok pagi. Gilerr kan... baru nak baca. Apa?? Aku dengar ada yang cakap 'ko pandai, x pe la'. Err... salah orang tuh. Tu konfem-konfem bukan aku tuh. Lagipun, aku rasa sepandai mana pun seseorang tu, dia kena study jugak kan. Isk3~ 

Cakap pasal menda ni, tetiba teringat fenomena kurang sihat yang berlaku kat sini. Yela, last minit study tu satu. (termasuklah aku sendiri). Satu lagi kes orang B pegi kacau orang A. Kacau di sini bermaksud, si A tengah sibok dok study, si B ni merempuh masuk bilik si A dengan tujuan hendak menyuruh si A ni menerangkan bukan 1 tapi semua tajuk subjek yang ada. Si A plak, nak tolak x sampai hati, karang silap hari bulan kene pulau la plak. Klau nak terangkan dari A sampai Z kat si B ni tadi, alamatnya memang fail lah exam dia nanti. Dah lah banyak lagi nak kena cover.

 Akhirnya si A pun terpaksalah mengorbankan masanya yang berharga semata-mata untuk mengajar si B ni. Memang lah orang kata klau kita ajar orang, kita akan dapat lebih. Tapi ikut tempat,keadaan ngan masa jugak la kan. Si A dah cakap banyak kali yang dia x study lagi tajuk Z, ko suruh jugak dia ajar tajuk Z tu. Memang pentingkan diri betul lah kan namanya. Manusia2...

Aku pun x paham, asallah bengap sangat orang-orang macam si B ni. Ko x reti-reti ke, yang waktu-waktu kritikal macam ni, bukannya masa untuk studi cenggitu. Sekarang ni hanya masa untuk study secara senyap, means study sorang-sorang tanpa GANGGUAN. Bukannya baru nak tanya orang, tajuk ni camne ek? Tajuk tu macam mane ek? Pikirlah dari sudut orang macam A ni jugak. Jangan nak pentingkan diri je. Nanti bile dapat result, ko happy sorang-sorang coz dapat result bagus, sedangkan si A menangis sorang-sorang coz dapat result teruk. Lepas tu ko boleh plak tanye soalan bodoh dekat si A tu, 'asal result ko lagi trok dari aku ek?'. Kalau aku la si A tu, dah lama aku lempang-lempang ko kat situ. 

Kepada sesiapa yang terasa or rasa nak touching-touching, aku nasihatkan x payah lah. Benda ni kenyataan, dan ianya adalah sikap yang NEGATIF. Aku pun x sempurna kan. Aku pun maybe pernah jadi macam orang B. So, aku tujukan menda ni kepada diri aku jugak sebagai peringatan. Aku peduli apa klau korang nak marah atau apa, bukan korang yang bagi aku makan. Haha~

-BSAL-

No comments:

My Blog List

Pantasnya Masa Berlalu...


Make your own Countdown Clocks

✿◕ ‿ ◕✿ ❀◕ ‿ ◕❀ ❁◕ ‿ ◕❁ ✾◕ ‿ ◕✾❁◕ ‿ ◕❁❀◕ ‿ ◕❀✿◕ ‿ ◕✿ ❀◕ ‿ ◕❀ ❁◕ ‿ ◕❁ ✾◕ ‿ ◕✾