Photobucket

Friday, March 23

230312 15:17


kau tahu, menggeletar tangan aku bila baca 'artikel'ni. Sebab marah? bukan kot. Sebab takut? Bukan jugak rasanya. Maybe xde sebab. Semua perasaan bercampur aduk. Heart beat aku race macam baru lepas berlari. 
Yang aku tau, aku sangat sedih n mungkin ada airmata yang tumpah. 

Aku bukan manusia yang pandai berkata
Aku bukan manusia yang hebat budinya
Aku bukan manusia yang elok pekertinya
Namun, di sudut hati. Aku mengimpikan menjadi
Manusia yang pandai berkata
Manusia yang hebat perwatakannya
Manusia yang indah perilakunya

Untuk apa? Supaya tidak ada satu hati pun yang terluka dan terusik disebabkan aku. Aku cuba sedaya upaya untuk melindungi hati2 mereka. Namun, sebaliknya yang berlaku.
Tanpa aku sedar, seketul daging yang sepatutnya dijaga rapi
Telah aku calari.

Membuatkan aku takut untuk menghadapi dunia ini...
Aku hanya berani mengukir kata-kata
Namun menjadi tikus apabila berbicara
Menjadi hina apabila bertingkah



No comments:

My Blog List

Pantasnya Masa Berlalu...


Make your own Countdown Clocks

✿◕ ‿ ◕✿ ❀◕ ‿ ◕❀ ❁◕ ‿ ◕❁ ✾◕ ‿ ◕✾❁◕ ‿ ◕❁❀◕ ‿ ◕❀✿◕ ‿ ◕✿ ❀◕ ‿ ◕❀ ❁◕ ‿ ◕❁ ✾◕ ‿ ◕✾